Olijf Voedingsadvies | Gezond en blijvend afvallen

Frittata van doperwten met munt

Frittata van doperwten, dat is makkelijk gemaakt. En het is nog gezond ook. Wil je daar meer van weten? Maak dan het onderstaande recept.

Ingrediënten voor 4 personen

1 kleine ui, gesnipperd

2-4 kneepjes/eetlepels vloeibaar bak&braad

450 gram diepvriesdoperwten

6 eieren, peper, 1 eetlepel gehakte peterselie en 1 eetlepel gehakte munt (liefst geen of zo min mogelijk zout)

4 eetlepels à 20 gram geraspte kaas

600-750 gram krieltjes, paprikakruiden, 2 eetlepels olie

rauwkost

Bereiden Frittata

Meng de 2 eetlepels olie met de paprikakruiden en de krieltjes. Zet ze 25 minuten in een oven van 180 graden.

Kook de diepvriesdoperwten 3-5 minuten en giet af.

Kluts de eieren met de ingrediënten uit de opsomming erachter

Verhit de bak&braad in de koekenpan (2-4 eetlepels). Fruit de uisnippers. Doe de doperwten erbij. Vervolgens het eimengsel. Laat op een laag vuur, met deksel op de pan, stollen in 3 tot 4 minuten. Strooi de geraspte kaas erop en laat alles in 5 minuten gaar worden, met de deksel op de pan.

Serveer met de rauwkost. Eventueel licht aanmaken met olie/azijn.

frittata

Voedingswaarde Frittata

Dit voedende recept levert je 550 kcal, 27 gram vet, waarvan 7 gram verzadigd, 26 gram eiwit, 47 gram koolhydraten, waarvan 7 gram natuurlijke suikers, 9 gram vezels en 1 gram zout.

Bron: een Blue Band kookboekje uit 2007

Wil je nog een recept bekijken? Als je op de site kijkt, vind je nog veel meer recepten. Van alles en nog wat: maaltijden, lunch, tussendoortjes... Alles zoveel mogelijk gemaakt van natuurlijke ingrediënten met geen of zo min mogelijk zout en suiker toegevoegd.