Frittata van doperwten, dat is makkelijk gemaakt. En het is nog gezond ook. Wil je daar meer van weten? Maak dan het onderstaande recept.

Ingrediënten voor 4 personen

1 kleine ui, gesnipperd

2-4 kneepjes/eetlepels vloeibaar bak&braad

450 gram diepvriesdoperwten

6 eieren, peper, 1 eetlepel gehakte peterselie en 1 eetlepel gehakte munt (liefst geen of zo min mogelijk zout)

4 eetlepels à 20 gram geraspte kaas

600-750 gram krieltjes, paprikakruiden, 2 eetlepels olie

rauwkost

Bereiden Frittata

Meng de 2 eetlepels olie met de paprikakruiden en de krieltjes. Zet ze 25 minuten in een oven van 180 graden.

Kook de diepvriesdoperwten 3-5 minuten en giet af.

Kluts de eieren met de ingrediënten uit de opsomming erachter

Verhit de bak&braad in de koekenpan (2-4 eetlepels). Fruit de uisnippers. Doe de doperwten erbij. Vervolgens het eimengsel. Laat op een laag vuur, met deksel op de pan, stollen in 3 tot 4 minuten. Strooi de geraspte kaas erop en laat alles in 5 minuten gaar worden, met de deksel op de pan.

Serveer met de rauwkost. Eventueel licht aanmaken met olie/azijn.

frittata

Voedingswaarde Frittata

Dit voedende recept levert je 550 kcal, 27 gram vet, waarvan 7 gram verzadigd, 26 gram eiwit, 47 gram koolhydraten, waarvan 7 gram natuurlijke suikers, 9 gram vezels en 1 gram zout.

Bron: geïnspireerd op Blue Band kookboekje uit 2007

Wil je nog een recept bekijken? Als je op de site kijkt, vind je nog veel meer recepten. Van alles en nog wat: maaltijden, lunch, tussendoortjes... Alles zoveel mogelijk gemaakt van natuurlijke ingrediënten met geen of zo min mogelijk zout en suiker toegevoegd.