Olijf Voedingsadvies | Gezond en blijvend afvallen

Zalm én aardappeltjes uit de oven

Zalm en aardappeltjes uit de oven. Dat is zo’n makkelijk en lekker gerecht! Dat moet je ook eens maken (4 personen).

Nodig: 4 mootjes zalm à 100 gram, 700 gram krieltjes (1 pak), wat olie, cajunkruiden, zongedroogde tomaatjes op olie, 800 gram wortelen, rauwkost, fritessaus light

Meng 2 eetlepels olie met 1 eetlepel cajunkruiden zonder zout

Meng dit met de krieltjes

Leg dit in het midden van een voorverwarmde oven, 180 graden

Na 10 minuten leg je de moten zalm, met wat stukjes uitgelekte, gedroogde tomaat, ernaast

Nog 15 minuten in de oven

Ondertussen kook je 800 gram wortelen

en maak je een bak rauwkost, eventueel aangemaakt met heel weinig olie of heel weinig ketchup

Bij de aardappeltjes neem je een eetlepel magere fritessaus

 

Deze keer geen berekening van voedingswaarde. De vis is belangrijk om wekelijks te eten. De groenten zijn minimaal 250 gram per persoon. Net als de 150-200 gram aardappeltjes precies de aanbevolen hoeveelheid. Bovendien bevat deze maaltijd alleen de goede, onverzadigde vetten. Niets aan veranderen, lekker opeten!

 

 

 

 

 

 

Belangrijk: hier hoef je geen calorieën te tellen. Je zorgt alleen dat je de hoeveelheden ingrediënten goed hebt. Dat is precies de aanbeveling. En dus volgens de methode Olijf Voedingsadvies.