Olijf Voedingsadvies | Gezond en blijvend afvallen
Elke oorzaak van overgewicht heeft een eigen oplossing

De hongerschaal, herken je honger

Je maag is ongeveer net zo groot als een forse sinaasappel. En hij kan ver uitrekken. Maar je kunt je ook hartstikke hongerig voelen. Als je aan het lijnen bent, denk je misschien dat je moet lijden en strijden en dus jezelf uit moet hongeren.

Niets in minder waar. De afvalstrijd verlies je sowieso. Het is onplezierig en als je honger krijgt ga je voor de bijl. Een eetbui licht op de loer. Dus sta eens stil bij hoe je maag voelt en wat je dan gaat eten.

 

Ken je honger

Ga eens op onderzoek uit welk voedsel jou lang verzadigd of na welk voedsel je juist snel weer trek krijgt. Hoe voelt je maag? Idealiter blijf je tussen cijfer 4 en 7. Je gebruikt dan meestal 3 tot 6 eetmomenten per dag, maar eet eigenlijk volgens je intuïtie.

honger

Je zult merken dat onbewerkte voeding het beste voldoet. Is het bijna etenstijd, dan houd je nog even vol óf je neemt wat rauwkost. Er is eigenlijk altijd nog wel wat te eten uit je dagmenu. Als je je lichaam kent, sta je niet meer voor verrassingen.

Daarnaast kun je natuurlijk best een keer een koekje nemen. Dat is een eetpatroon in balans en zonder strijd.

Call Now Button