Magerder en gezonder met het 5:2 vastendieet? [gezondheid.be]

In Groot-Britannië is het volop een trend: het 5:2 vastendieet. Met 5 dagen per week eten wat u wil, en 2 dagen niet meer dan 500 kcal per dag voor vrouwen en 600 kcal voor mannen te consumeren verliest u gewicht. Dit zou meteen ook uw borstkankerrisico en de kans op hart- en vaatziekten en op de ziekte van Alzheimer doen dalen, aldus de bedenkers.

Maar ik sluit me liever aan bij de mening van de Kankerstichting:

Wie gewicht wil verliezen en gezond wil eten, draait de cijfertjes beter om en volgt een “2.5-dieet”, suggereert de Kankerstichting. Daarbij eet u 5 dagen (bijvoorbeeld maandag tot vrijdag) gezond en evenwichtig en verwent u uzelf (zonder meer te eten dan voorheen) 2 genietdagen per week (bijvoorbeeld zaterdag en zondag). Deze methode is niet alleen haal- en houdbaar, ze belooft bovendien eenzelfde gewichtsverlies dan het 5.2-dieet, en is vanuit het oogpunt van kankerpreventie een veel betere keuze.

Met andere woorden: Eet bewust en gezond en ga geen gekke dingen doen door 2 dagen bijna te stoppen met eten. Begeleiding nodig bij afvallen? Neem contact op met Annette.

Klik voor het artikel:

Magerder en gezonder met het 5:2 vastendieet? [gezondheid.be].

%name Magerder en gezonder met het 5:2 vastendieet? [gezondheid.be]

Comments are closed.